Zet jij bloggers of vloggers in voor je merk?
Steeds meer grote merken zien de kracht van bloggers en vloggers in. Het marketingbudget van adverteerders verschuift steeds meer naar online. Minder mensen kijken naar de televisie en daardoor wordt televisiereclame minder interessant. Natuurlijk blijft het, maar het wordt minder. Bloggers en vloggers zijn bovendien ook toegankelijk voor kleinere merken en start-ups.
Óók televisie verschuift naar online
Televisie verschuift ook naar online. Daarmee willen we zeggen: mensen kijken steeds vaker een televisieprogramma terug. Dat wordt ook steeds gemakkelijker met handige websites zoals Uitzending Gemist en RTL Gemist. Advertenties worden steeds vaker geblokkeerd door een Adblocker en ook dat biedt bloggers en vloggers kansen. Denk daarbij aan een gesponsord artikel of een gesponsorde video. Dat bereikt een bepaalde doelgroep op een leuke manier, zonder dat de lezer dat direct doorheeft. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Enzo Knol. Hij maakt onder andere gesponsorde video’s voor chipsmerk Doritos.
De kracht van bloggers en vloggers
De tijd dat adverteerders een groot marketingbudget hadden voor grote uitgevers en televisiekanalen is voorbij. Steeds meer marketingbudget gaat op in gericht online adverteren. Online marketing is beter meetbaar en bovendien is affiliate marketing populair, waarbij adverteerders alleen hoeven te betalen indien er daadwerkelijk een sale of lead is gegenereerd.
Relatief lage kosten
Over het algemeen rekenen bloggers en vloggers niet de hoofdprijs voor een gesponsord artikel of een gesponsorde video. In enkele gevallen is het al genoeg om gewoon een product op te sturen. Anderen vragen om het product én tevens een betaling. Dat is ook afhankelijk van het aantal bezoekers dat een blog trekt of hoeveel videoweergaven een filmpje krijgt.
Meer weten over gericht online adverteren? Neem dan vrijblijvend contact op.
- Posted by Redactie
- On 16 maart 2019
- 0 Comment